…bağlılığı artıran global ortağınız
  Yazdır  

İşyerinizde Stresinizi Kontrol Altına Alın

Customer Service
 

Zorlayıcı ve baskı yaratan durumlar ekonominin hem iyi, hem de kötü olduğu zamanlarda mevcuttur. Bununla birlikte, zor dönemlerde bu durumlar daha da kötüleşebilir. Evde yaşanan problemler işyerinde yaşanan sorunları doğrudan etkileyebilir. Bir yönetici olarak ekibinizin, iş performanslarını etkileyen iş dışı stres kaynaklarına sahip olabileceğini farkında olmanız önemlidir. İşyerindeki stresi azaltan ve birlik duygusunu destekleyen bir ortam yaratmak, bir yönetici olarak sizin görevinizdir. Böyle bir iş ortamı yarattığınız zaman, çalışanlarınız en yüksek performanslarına erişmeye ve istenen sonuçlara ulaşmaya daha eğilimli olacaklardır. İşte size ve ekibinize, zor durumlarda stres ve endişeyi kontrol etmeniz konusunda yardımcı olacak 8 ipucu:

1. Şimdiki zamanda yaşayın.
Verdiği hizmete kendini adamış olan bir profesyonel, olumsuz tecrübelerin gelecekteki ilişkilerini zehirlememesi için her müşterisiyle olan ilişkisini bir diğerlerinden ayrı tutar. Dolayısıyla, geçmiş başarısızlıklarınızın veya başarılarınızın ya da gelecekten beklediğiniz başarıların veya zorlukların mevcut performansınızı etkilemesine izin vermeyin. İş müşterilerinize hizmet sunmaya geldiğinde, o anın içinde yaşayın.

2. Önemsiz küçük şeyleri mesele etmeyin.
“Önemsiz küçük şey”, hayatınızdaki diğer şeylere oranla önemsiz olan bir şeydir. Önemsiz küçük şeylere odaklanırsanız, bakış açınızı kaybedersiniz. Her zaman büyük resmi aklınızda bulundurun. Böyle yapmanız, önemli konular arasından önemsizleri ayıklamakta objektif davranmanıza yardımcı olacaktır

3. Kaçınılmaz olanla iş birliği yapın.
Durumunuz kaçınılmaz olduğunda bunun farkına varın. Eğer kontrol edemediğiniz durumları fark etmeyi öğrenirseniz, durumun duygusal yönleri üzerinde bir miktar kontrol sahibi olabilirsiniz. Sonuçla iş birliği yaparak, kaçınılmaz bir durum karşısında nasıl tepki vereceğiniz hususunda bilinçli bir seçim yapmış olursunuz.

4. Bir durumun ne kadar endişelenmeye değeceğine karar verin ve o duruma hak ettiğinden daha fazla enerji harcamayı reddedin.
Bir kez bu karara vardığınız takdirde, durumu düzeltecek yollar bulmak veya onu kendi haline bırakıp, yolunuza devam etmek daha kolay olacaktır.

5. Başkalarını mutlu edin.
Bu prensip sizin asil ve insani güdülerinize hitap eder. Başkalarına yardım ederken ya da onlar için iyi bir şeyler yaparken, olumsuz bir tavrı sürdürmek zordur. Kısacası: Başkalarına yardım etmek kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.

6. Nankörlük de bekleyin.
İşinizde pek çok farklı hizmet sağlarsınız. Bunları yaparken de, muhtemelen desteğiniz karşılığında bir miktar minnettarlık işareti beklersiniz. Bu beklenti çok ender karşılığını bulur. Eğer birisinden içtenlikle ifade edilen bir teşekkür alırsanız, kendinizi şanslı hissetmelisiniz; çünkü gerçekten minnettar bir kişi ile karşı karşıyasınız demektir. İnsanların büyük çoğunluğu, siz onlara ne kadar mükemmel hizmetlerde bulunmuş olursanız olun, şükran, minnettarlık gibi duygular duymaya alışkın değildir. Bu nankörlüklerin sizi en yüksek kalitede hizmet sağlamaktan vazgeçirmesine izin vermemelisiniz.

7. İşinize coşku katın.
Coşku, sizi hedeflerinize doğru götüren pozitif bir enerji kaynağı ve bu uğurda çabalarınızı sürekli tutmanızı sağlayan bir unsurdur. Pozitif bir duruş sergileyeceğinize dair karar vermek; işinizden, iç ve dış müşterilerinizle çalışmaktan keyif almanızı sağlamakta kritik öneme sahip olabilir.

8. Yapabileceğinizin en iyisini yapın.
Eğer hak etmediğinizi düşünüyorsanız veya kendinize olan güveninizi sarsıyorsa, eleştiri ile başa çıkmak zor olabilir. Eleştiriyi bakış açınız içerisinde doğru konumlandırabilmenin bir yolu da bilginiz ve kapasiteniz dahilinde elinizden gelenin en iyisini yapıp yapmadığınızı kendinize sormaktır. Eğer yapıyorsanız, o zaman eleştirileri kişisel almayı bırakabilirsiniz. Eğer performansınızda iyileştirebileceğiniz yönler varsa, o zaman eleştirilere objektif bir bakış açısıyla bakabilir ve performansını geliştirmek için sorumluluk alabilirsiniz.

 

 

Geri

 
 


Bizi takip edin:

 
Cemil Topuzlu Cad. Hacı Mehmet Efendi Sok. Tibaş Dalyan Konutları C Blok No: 24/6
Pk: 34726  Fenerbahçe-Kadıköy / İSTANBUL
Tel: +90 216 504 47 36 ve Tel: +90 216 504 48 02

 

© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitesi tasarımı ve geliştirme: Americaneagle.com